AU - Mohammadzadeh Zarankesh, Shahla AU - Jafari, Parivash AU - Jamali, Akhtar AU - Hosseini, Mohammadali TI - Context conditions factors for lifelong learning in nursing education PT - JOURNAL ARTICLE TA - iau-tmuj JN - iau-tmuj VO - 29 VI - 4 IP - 4 4099 - http://tmuj.iautmu.ac.ir/article-1-1691-fa.html 4100 - http://tmuj.iautmu.ac.ir/article-1-1691-fa.pdf SO - iau-tmuj 4 AB  - سابقه و هدف: پرستاران برای ارائه مراقبت کارآمد و به کار بستن هنر مراقبت در شرایط تغییر سریع دانش و فن آوری، نیاز دارند که یادگیرنده مادام العمر باشند. یادگیری مادام العمر شاخصی از حرفه­ای­گری برای متخصصان مراقبت سلامت است. مطالعات ایجاد فرهنگ یادگیری مادام العمر برای پرستاران را یک ضرورت معرفی میکنند. این مطالعه با هدف شناسایی زمینه سازهای یادگیری مادام العمردر آموزش پرستاری و در حیطه "نظام آموزش " انجام شد. روش بررسی: این مطالعه به روش تئوری مبنایی و نمونه گیری هدف مند با استفاده از مصاحبه نیمه ساختاریافته بازپاسخ، با 19 نفر از اساتید پرستاری انجام گرفت. مطابق با روش اشتراوس و کوربین 2008، جمع آوری، تحلیل و تفسیر داده­ها به طور همزمان انجام و با روش مقایسه­ای مداوم مورد تحلیل قرار گرفت. برای اعتبار و مقبولیت داده­ها از شیوه چک همکار و ناظر خارجی استفاده شد. یافته ­ها: با تحلیل دیدگاه مشارکت کنندگان، زمینه سازهای یادگیری مادام العمر در حوزه نظام آموزشی، سه درون مایه، شامل "سیاست گذاری­ها، برنامه­های درسی و سیستم ارزشیابی و روش­های یاددهی-یادگیری" شناسایی شدند و تحت مقوله اصلی ویژگی­های نظام آموزش جای گرفتند. نتیجه­ گیری: آموزش پرستاران با رویکرد یادگیری مادام العمر، نیاز به حمایت گسترده از طرف سیاست گذاران و برنامه­ریزان حوزه بهداشت و درمان، بازنگری و تغییر در برنامه درسی پرستاری، مدیریت حامی در دانشکده­ها و سازمان­های ارائه دهنده مراقبت سلامت و همکاری بین این مراکز با سیاست گذاران و بدنه­های تنظیم کننده درجامعه دارد. CP - IRAN IN - LG - eng PB - iau-tmuj PG - 357 PT - Survey/Cross Sectional/Descriptive YR - 2019