[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای داوران::
ثبت نام ::
اشتراک::
اطلاعات نمایه::
برای نویسندگان::
فرآیند چاپ::
پست الکترونیک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: دوره 35، شماره 4 - ( زمستان 1404 ) ::
جلد 35 شماره 4 صفحات 512-509 برگشت به فهرست نسخه ها
تفاوت‌های کلیدی لاگ‌بوک سنتی و الکترونیک در آموزش بالینی
سارا شهبازی1 ، شبنم موثقی2 ، آرزو علایی3
1- استادیار، آموزش پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، شهرکرد، ایران
2- استاد، گروه علوم تشریحی و علوم اعصاب شناختی، دانشکده پزشکی، واحد علوم پزشکی تهران دانشگاه آزاد اسلامی تهران، تهران، ایران --دانشجوی کارشناسی ارشد رشته آموزش پزشکی، دانشکده آموزش پزشکی و فناوری های یادگیری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، تهران، ایران
3- دانشجوی کارشناسی ارشد رشته آموزش پزشکی، دانشکده آموزش پزشکی و فناوری های یادگیری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، تهران، ایران----دانشیار، گروه بیماری‌های دهان، فک و صورت، دانشکده دندانپزشکی، واحد علوم پزشکی تهران، دانشگاه آزاد اسلامی تهران، تهران، ایران ، arezoo.alaee@yahoo.com
چکیده:   (249 مشاهده)
طبق نظر متخصصین آموزش پزشکی، لاگ بوک (Log Book) یکی از مؤثرترین شیوه‌های ارزشیابی بالینی به شمار می‌رود و با ثبت فعالیت­های مختلف بالینی به استاد و دانشجو در رسیدن به اهداف آموزشی کمک می‌کند. برخی مطالعات نشان داده که استفاده از لاگ‌بوک‌های  الکترونیکی در ارتقای کیفیت آموزش دانشجویان موثرتر از لاگ بوک­های سنتی است.
واژه‌های کلیدی: لاگ بوک، سنتی، الکترونیک، آموزش بالینی
متن کامل [PDF 617 kb]   (121 دریافت)    
نيمه آزمايشي : مروري | موضوع مقاله: مدیریت آموزشی
دریافت: 1404/3/8 | پذیرش: 1404/6/16 | انتشار: 1404/9/10
فهرست منابع
1. Shafa S, Esmaealpour N, Pahlevanpour Jahromi M H, Rezaeaimehr M R, Rahmanian E. Perceptions of the medical students of Jahrom University of Medical Sciences about the use of logbooks in clinical departments: a cross-sectional study. DSME 2023;10:156-67. [In Persian]
2. Najafi F, Kermansaravi F, Mirmortazavi M, Gheisaranpour H. The efficacy of logbook in clinical wards from the viewpoints of nursing faculty members and students. Res Med Edu 2017;9:64-55. [In Persian] [DOI:10.29252/rme.9.3.64]
3. Ghanbari A, Monfared A. Survey of clinical evaluation process based on logbook and cognitive and psychomotor learning in nursing students. Res Med Edu 2014;6:28-35. [In Persian] [DOI:10.18869/acadpub.rme.6.2.28]
4. Schüttpelz-Brauns K, Narciss E, Schneyinck C, Böhme K, Brüstle P, Mau-Holzmann U, et al. Twelve tips for successfully implementing logbooks in clinical training. Med Teach 2016;38:564-9. [DOI:10.3109/0142159X.2015.1132830]
5. Mokhtar MN, Suhaini SA, Abdullah FH, Teo R, Izaham A, Ismail NAS. A survey of anaesthetic training logbook management among postgraduate students. BMC Med Educ 2024;24:867. [DOI:10.1186/s12909-024-05859-4]
6. Paydar S, Esmaeeli E, Ameri F, Sabahi A, Meraji M. Investigating the advantages and disadvantages of electronic logbooks for education goals promotion in medical sciences students: a systematic review. Health Sci Rep 2023;6:e1776. [DOI:10.1002/hsr2.1776]
7. Barteit S, Schmidt J, Kakusa M, Syakantu G, Shanzi A, Ahmed Y, et al. Electronic logbooks (e-logbooks) for the continuous assessment of medical licentiates and their medical skill development in the low-resource context of Zambia: A mixed-methods study. Front Med (Lausanne) 2022;9:943971. [DOI:10.3389/fmed.2022.943971]
8. Ghelmani SY, Hajimaghsoudi M, Ehrampush MH, Kalantar SM, Mehrparvar AH, Noori Shadkam M. Dynamic assessment fulfillment via e-Logbook for the medical residents. Journal of Medical Education and Development 2019;14:148-49. [DOI:10.18502/jmed.v14i2.1350]
9. Davarinia A, Borzoee F, Mohammadzadeh Tabrizi Z, Akbarzadeh R, Yazdimoghaddam H. Design, implementation and evaluation of web-based electronic logbooks for anesthetic and operating room students in clinical setting. Journal of Sabzevar University of Medical Sciences 2022; 29: 195-205. [In Persian]
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA



XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Shahbazi S, Movassaghi S, Alaee A. Key differences between traditional and electronic logbooks in clinical education. MEDICAL SCIENCES 2025; 35 (4) :509-512
URL: http://tmuj.iautmu.ac.ir/article-1-2409-fa.html

شهبازی سارا، موثقی شبنم، علایی آرزو. تفاوت‌های کلیدی لاگ‌بوک سنتی و الکترونیک در آموزش بالینی. فصلنامه علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی تهران. 1404; 35 (4) :509-512

URL: http://tmuj.iautmu.ac.ir/article-1-2409-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 35، شماره 4 - ( زمستان 1404 ) برگشت به فهرست نسخه ها
فصلنامه علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پزشکی تهران Medical Science Journal of Islamic Azad Univesity - Tehran Medical Branch
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 37 queries by YEKTAWEB 4732